HTML

And Now For Something Completely Different

Minden olyan dologról, ami valamilyen hatással van életemre.

Friss topikok

Linkblog

Na ez aztán Made in Hungaria!

2009.02.15. 12:35 gojko89

Bizony el kell hogy rettentsek mindenkit. Igen, léteznek a mai Magyarországon magyar készítőktől, jó filmek. Ha nem is sok, de van egy pár. Ilyen a "Made in Hungaria" is.

Rock 'n' Roll, Fenyő Miklós mindezek egy magyar filmben. Első blikkre nem a legjobb párosítás. Persze az első benyomás sokszor téves...

Így voltam ezzel a "Made in Hungaria" című filmmel kapcsolatban is. A Rock 'n' Roll korszak már régen elmúlt, Fenyő Miki meg sosem vonzott. Amikor először láttam a film címét, rögtön Miki hasonló című száma ugrott be. "Hm. Ha van szám, amit képes vagyok meghallgatni Fenyő bácsitól, akkor ez az." És talán ennek volt köszönhető, hogy megnéztem  filmet.

Az előzetes alapján hangulatos kis filmnek tűnt. "Na jó, egyszer élünk, nézzük meg."- gondolhattam volna. Ám ez volt az, ami nem futott át a fejem. Ahogy elmélkedtem a filmről mindig is az volt bennem (nem tudom miért), hogy ez jó film lesz.

A film Fenyő Miklós életének és a Hungária együttes megalakulásának egy kissé kiszínezett "adaptációja". Önamagában ez édeskevés lenne ahhoz, hogy jó legyen.

Azonban van sok kis apróság, amitől azzá lesz a Made in Hungaria, ami. Kezdjük ott, hogy szerintem igen jól sikerült a színészi gárda. A főszereplőnket (Miki-t) alakító Szabó Kimmel Tamás szerintem rendkívül jól játszik, és a többi szereplővel sem volt problémám. A kommunista eszméket, a kapitalizmus rothadásától védelmező Bigali-t pedig, Scherer Péter alakította, szerintem zseniálisan. 

A két kiemelten kívül a többieket is dicséret illeti, ugyanis egy jó kis filmet hoztak össze.

Ami még mindenképpen kiemelendő a filmben, hogy eredeti, hangsúlyozom eredeti poénok vannak benne, amit én magyar filmtől már nagyon rég nem láttam. Illetve arra is odafigyeltek a készítők, hogy ne csak a "Fenyő Miki korosztályának" legyen ez egy nosztalgikus 100 perc.

Jómagam igen távol esek ettől a generációtól, mégsem éreztem magam kényelmetlenül a film alatt. Friss, poénos, ötletes. Emellett pedig az akkori világ és a Rock 'n' Roll, nagyon jó hangulatot kölcsönöz az egésznek.

Az embereknek nem csak a filmvásznon üti a lába a takkot, hanem a moziteremben is. Így olvasva biztosan elképzelhetetlennek tűnik, de Fenyő Miki számai, igenis passzolnak a film alá. Nem tűnik gagyinak, vagy erőltetettnek.

Hatalmas fordulatok, meglepetések nincsenek a történet alakulásában, de ez egyátalán nem zavaró.

A készítőknek emellett sikerült eltalálni az összhagot a zenés és a "normális" film között, vagyis nem lett kimondottan "óbégatós, táncikálós" az alkotás.

Amit még ki szeretnék emelni, hogy az egész attól is jó, hogy kerek egész, illetve nyugodtan mondhatom, hogy a film kihasználja a ziccereket és nincs hiányérzetünk.

Azzal pedig nem árulok el titkot, hogy a végén felcsendülnek a "Made in Hungaria" melodikus dallamai.

Erre a filmre büszkén modom: "Made in Hungaria!"

1 komment

Címkék: kritika film magyar

A bejegyzés trackback címe:

https://gojko89.blog.hu/api/trackback/id/tr40944244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bokrif 2009.03.02. 21:04:48

Szerdán meg is nézem;)
süti beállítások módosítása