HTML

And Now For Something Completely Different

Minden olyan dologról, ami valamilyen hatással van életemre.

Friss topikok

Linkblog

Sötét, rideg valóság

2008.05.31. 10:14 gojko89

Figyelmeztetek mindenkit! A most következő bejegyzést, felfokozott érzelmi állapotban írtam. Részben dühből, elkeseredettségből. Tudom, hogy ez nem, jó, de erről nem tudok hüvösen, objektíven írni.
A történetünk egy 72 éves magyar állampolgárral kezdődik. Név szerint, Hegedüs Pállal. Hegedüs Pál, nem végzett egyetemet, nincs nagy jövedelme, ő egy egyszerű ember. Hosszú éveken át dolgozott a kőbányai sörgyárban. Nem elégedetlenkedik, csak a saját egyszerű dolgaival törődik. A kert, a kutyái, illeteve a sport. Hegedüs Pál nem volt az a beteges ember sosem. Mondhatni "stram gyerek". Ezt még 70 év fölött is el lehet róla mondani. Illetve, sajnos már csak lehetett. Hegedüs Pálról, mindenki Pali bácsijáról, a nagyapáról is szól részben a bejegyzés.
Olyan másfél hónapja, problémák támadtak az egészségével. Nem írom le pontosan. A lényeg, hogy sajnos kiderült, hogy daganat van a testében. Hogy a "folyó ügyek" újra normális menjenek neki, kapott egy katétert. A kórházból saját lábon, BKV-val jött haza, katéterrel. Ez a Papi. Különböző vizsgálatok következtek, amikre természetesen másfél heteket kell várni. Türelmesen kivárta a másfél hetét az egyik vizsgálatra, majd miután megérkezett - időpontra - megtapasztalhatta a magyar egészségügy valóságát. A 72 éves, beteg nagyapámnak 4 órát kellett várni egy 5 perces vizsgálatra. Mégegyszer leírom, négy órát. Előre egyeztetett időponttal! De nem áll itt meg a történet. Több vizsgálat is következett, mindenhol a minimum másfél órás várakozás alap. Persze időponttal. Nagyapám sajnos rosszabbul lett, így múlt hét pénteken azt javasolták neki, maradjon benn a kórházban pár napra. Amióta benn van, egyértelműen rosszabbul van, mint előtte. Tegnap előtt nagyapám pedig kapott egy agyérgörcsöt. Nem tudni mitől. Erre tegnap közlik anyámmal, hogy valószínűleg holnap - azaz ma - haza fogják engedni. Persze nem reggel, nem este, ha nem a nap közepén. Jól van, anyám testvére szervezett a megadott időpontra kocsit, hogy hazahozzák. Nem meglepetés, nem engedték ki akkor. Pár órával kévőbb viszont igen.  Az orvos ennyit mondott: "Menjen haza BKV-val". Összegezzünk: Egy 72 éves daganatos beteg ember, aki két napja esett át egy agyérgörcsön, illetve a hasfalán keresztül egy katéter "lóg ki belőle" és láthatóan rosszul van, menjen haza a saját lábán, BKV-val. Ezt legszívsebben nem kommentálnám, de nem bírom megállni. (Történethez hozzá tartozik, hogy hazajött busszal nagyapám...) Ja, és a hab a tortán, hogy három különböző vizsgálatot még el kell rajta végezni. Ezekre egyedül kell elmennie. Illetve majd anyám viszi, újabb 4-5 napos várakozásokkal. További információ, hogy meg se vizsgálták nagyapámat, azt mondták valószínűleg agyérgörcs volt, majd anyám vigye el koponya CT-re. Mire van a kórház? Ott van minden egy helyen nem? Vagy ha nincs is egy helyen hívnak egy mentőt és átviszi a másik kórházba, hogy megvizsgálják. Érdekes módon 10 évvel ezelőtt, amikor elvileg még rosszabb helyzetben voltunk, ezt képesek voltak megtenni. A másik nagyapám - Isten nyugosztalja - is kórházban volt, és pont egy koponya CT-re elvitték mentővel egy másik kórházba, majd visszahozták. Tíz év alatt ide jutottunk. A beteg intézze a maga dolgait. Az orvos meg bunkó, közömbös. Felőle meg is dögölhet az ember.
Ezt pedig nem lehet a pénztelenségre fogni. Azt, hogy sokat kell várni, még csak-csak megértem. De, hogy az orvost egyátalan ne érdekelje, hogy mi van a beteggel és láthatóan leszarja, hogy az meggyógyul vagy nem, azt nem lehet. Ez sokkal súlyosabb probléma. Nem tudom, hogy valaki hogy tud így orvos lenni, maradni. Nem érzi, hogy itt valami nagy baj van? Természetesen itt meg kell jegyezni, hogy vannak kivételek.Feltételezzük, hogy ők vannak többen. A baj az, hogy nem ezt tapasztalja az ember. Újra fölteszem a kérdést? Vajon, hogy tud így valaki nap, mint nap így dolgozni? Nem értem. Én nem engednék ilyen embert orvosnak. Félrecsúszott a fókusz.
Az embernek persze ilyenkor jönnek a rosszindulatú gondolatai. Ha hazaküldik "az öreget", akkor a gyógyszert nem kell nekik megvenni. Ez számít, nem az, hogy segítenek ezzel vagy nem. Értem én, hogy öreg és kevesebb van már neki, hátra, mint mondjuk egy 19 éves embernek. De kérdem én: Nincs neki is ugyan olyan joga az élethez? Az ellátáshoz? Az esélyre, hogy tovább éljen? A jelen állás szerint: NINCS!!
A legnagyobb baj pedig az, hogy ez ténylegesen egy morális kérdés. Sokan mondják, hogy az a baj, hogy semmire nincs pénz. Ez tényleg baj. A legnagyobb viszont az, hogy  a fejekben egy olyan rossz mentalitás van, amivel még ha lenne pénz , se mennénk semmire. Csak az érdek, csak a pénz. Érdekemberek vagyunk, ez szomorú, de sajnos így van. Ennek a rossz mentalitásnak, pedig olyan tradíciója van, amit nagyon nehéz lesz legyőzni. Én csak őszintén remélem, hogy egyszer sikerül ledönteni ezek a rossz tradíciókat, és kivilágosodik az ég. Bár a jelenlegi helyzetben, ezt tényleg csak remélni, hinni lehet. Sajnos.
Őszintén kívánom nektek, hogy ne kerüljetek olyan helyzetbe, hogy meg kelljen ismerni a magyar egészségügy igazi, sötét, rideg valóságát.
  
  
Ezt a számot, pedig nagyapámnak üzenetként küldöm.

55 komment

Címkék: valóság sötét rideg

A bejegyzés trackback címe:

https://gojko89.blog.hu/api/trackback/id/tr48496127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pirosalma 2008.05.31. 11:28:12

Nagyon sajnálom az esetet!
Egy szeretett nagybátyám daganatos volt (még 50 éves sem volt), de rettenetes módon bántak vele. Valahogy úgy vannak vele az ott dolgozók, nekik már mindegy.

Én sem szeretném megtapasztalni ezt a magyar egészségügyet.
Férjemmel megbeszéltük, bármi történik, inkább pénzzé teszünk sokmindent és irány egy magánkórház! Itt tartunk!

Mondjuk én sem tudom felfogni, hogy hogy lehet így dolgozni, ilyen közönyösen, nemtörődöm módon. És erre nem lehet indok az alacsony fizetés, mert sok más munkakörben sem fizetnek jobban. Ide emberség, elhivatottság és empátia kell, anélkül szerintem ne is jelentkezzen senki egészségügybe!

sztrapacska 2008.05.31. 11:39:21

Vérlázító eset.
Azért jobb lenne konkrét néven megnevezni a kórházat és az "orvost", egyrészt, hogy más óvakodjon tőlük, másrészt, hátha véletlenül illetékesek is olvassák ezt a blogot.
Gondolom, nem kitalált eset, a dolgokat bizonyítani lehet, tehát nincs mitől tartani.
Valamit tenni kell az ilyen emberek ellen, a mérgelődésen túl is!

Brindizi 2008.05.31. 11:41:05

> Hegedüs Pál-lal.
Mi az a hülye kötőjelezés? Pállal.

Brindizi 2008.05.31. 11:51:38

A kórházakban csoda, ha valaki olyan körülmények közt ott akar dolgozni, nem könnyű mást találni a helyére. Akármilyen szarul dolgozol, vagy akár nem dolgozol, nem rúgnak ki. Az orvosok nem csak a több pénz miatt mennek nyugatra, hanem mert itthon ilyen szar körülmények között gyakran nem sokat tudnak tenni. Egyedül nem megy semmire, csak ha a főorvos is, a gazdasági is, a nővérek is, a főnővér is, a mentősök is, és a műszakiak is rendesen végeznék a dolgukat. Tehát ami látszólag az orvos hibája, az lehet, hogy nem az, csak úgy tűnik.

Természetesen szomorú amit nagypapádnak át kellett élnie.

kiskicsicsiga 2008.05.31. 11:55:31

Igen,szarban vaz az egészségügy.Sajnos egyik rokonunk januárban halt meg rákban, előtte kb. egy hónappal nagy fájdalmai voltak már, a doki felírt egy gyógyszert,amitő nem tudott se enni, se inni, napi 23órákat aludt.Kértük a dokit,írjon fel mást,utánaolvastam,kutakodtam, nem volt hajlandó felírni a mindenki által dícsért tapaszokat,ami fájdalomcsillapító lett volna,de nem álmosít,így tudott volna enni, és erősebb maradhatott volna.A doki azt mondta, 70 éves, élt már eleget,nem?Persze,igaz,hogy előtte 4hónappal még tökéletes fizikuma volt, 20 évet is letagadhatott volna.Ha tudott volna enni,helyrejött volna.
A bácsi 1hónapig feküdt kórházban ,mire kiderítették,hogy ökölnyi rákja van.Nyilván nem egyik napról a másikra nőtt ki, de ők nem jöttek rá...Nem csak a pénzhiány,a dokik is szarnak bele.

zZz 2008.05.31. 11:59:24

sztrapacska: tudod, személyiségi jogok.

Nekem nemrég volt egy műtétem, semmi komoly mondjuk, inkább csak esztétikai. Velem egész jól bántak. Mondjuk én 25 éves vagyok, egészen más a helyzet nálam. Amit írtál, az tényleg elég szomorú.

kacsa! 2008.05.31. 11:59:49

Isten őrízz hogy a szomorú eset/helyzet kapcsán politizáláson fogjatok, DE láthatjátok, hogy az állami kézben lévő egészségügy (és általában minden, ami állami kézben van, pl. MÁV) csak a saját hányadékában vergődik. Nincs verseny, nincs elszámoltatás, nincs felelősség, nincs szolgáltatás. Nem véletlenül akar pirosalma is inkább magánkórházba menni...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.05.31. 12:00:48

Hasonló esetről tudok beszámolni.
A családunkban történt, szintén daganatos beteg, szintén órákat kellett mindenütt várnia, annak ellenére, hogy vidékről jár föl Bp-re kivizsgálásra, előre lefixált időpontokra. A kezelőorvosa nem tudta, hogy csináltatott róla pár nappal azelőtt CT-t (ő maga utalta be!), a leletekért a beteget ugráltatják annak ellenére, hogy küldhető lenne elektronikusan minden (pl. a kezébe nyomtak egy CD-lemezt, amin a CT eredménye volt, a laboreredményeket meg nyomtatva adták oda).

A betegek között vannak persze régi motorosok is, egyöntetű véleményük, hogy régen is szarul mentek a dolgok, de amióta Molnár úr meg az a hülye tyúk osztották a minisztériumban az észt, azóta teljes a káosz és a fejetlenség. Nem is annyira pénz kellene, mint inkább manager szemléletű vezetők, lehetőség szerint olyanok, akik maguk is voltak már betegek és végigcsináltak legalább egyszer egy ilyen tortúrát.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2008.05.31. 12:07:23

dark future: pont az említett két ember próbálta rendberakni ezt az iszonyatot, de belebuktak...

triple_sec 2008.05.31. 12:08:19

gojko89, javaslom, hogy küldd el a leveled egy példányát az Egészségbiztosítási Felügyeletnek. Lassan ez lesz az egyetlen állami szerv Magyarországon, amelyet még tényleg érdekel az emberek egészsége.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.05.31. 12:14:01

"A legnagyobb viszont az, hogy a fejekben egy olyan rossz mentalitás van, amivel még ha lenne pénz , se mennénk semmire."

Ez az egész mondandó lényege. Egyszerűbb mindent a politikára fogni, pedig sokkal mélyebbről erednek a problémák. Mindegy, hogy orvoshoz mész, a műszerészhez, a cipészhez vagy csak egy gombóc fagyiért; a műszerész elbassza TV-det, az orvos nem törődik veled, a cipész felemás kaptafát ad, a gombóc fagyi meg csöpögős. A magyar nem ismeri azt a szót, hogy elhivatottság. A magyar csak az ujjal mutogatást ismeri, ürügyet vagy bűnbakot felhozni a problémáira, miközben a problémái nagyrészét saját maga okozza. Nem jó érzés egy ilyen társadalomban élni. Márpedig ez nem politika, ez a magyar mentalitás.

fonak 2008.05.31. 12:26:28

Én sem akarok politizálni, mert olcsó dolog lenne, annyit jegyeznék meg, hogy van amikor az állam tudatosan rossz tulajdonos. Eljátszották már pár területen a rohaszd le, lehetetlenítsd el anyagilag, majd privatizáld bagóért játékot. Az egészségüggyel is ez a szándékuk egyeseknek úgy sejtem (vagy pl. a MÁV-val stb. is). Tőlünk nyugatra is sok helyen állami az egészségügy, a vasút és valahogy mégis jobban működnek valamennyivel. A mentalitás is igaz, a magyar egészségügyet tönkretette a hálapénz erkölcsileg is. A "70 éves, élt már eleget,nem?" hozzáállás pl. nagyon jellemző a magyar orvosok egy jó részére, és ez így volt már 30 éve is.

Lord_Cica (törölt) 2008.05.31. 12:36:40

Kevés az orvos. Ha nem lenne ilyen alacsony a fizetésük, akkor nem menne mind külföldre, és lenne elég. Arról nem is szólva, hogy fele annyi orvost képeznek, mint amennyire szükség lenne.

suzukis 2008.05.31. 12:43:41

BM613. Mit nevezel rendberakási próbálkozásnak? Azt, hogy lefejezték az egészségügyet, hogy a saját családtagjaiknak meg hitsorsosaiknak helyet csináljanak (Hévíz, pl.)? Hogy szétverték a gyógyítást, kórházak sorát megszüntetve, miáltal az alapellátás is veszélybe került (OPNI, Eger stb. stb. stb.)? Hogy egy év alatt 8 százalékkal nőtt az újszülötthalandóság, és 12-vel a mentőben maghalt betegek száma? Ezt, barátom, egy nem elfoglalt ország nem elfoglalt médiájában nem rendberakásnak nevezik, hanem népirtásnak. Csak a hozzád hasonlók kampányolnak mellette. Hogy vakságból-e, érdekből-e, faji elfogultságból-e? Én nem tudom, de tudja Az, aki előtt egyszer mindannyiunknak számot kell adnunk. Néha gondolj erre is, a magad érdekében...

2008.05.31. 12:45:17

Sajnálom szegény embert, de remélem nem mondok újat: ez nem egyedi eset. Sőt! Örüljön, hogy nem küldték el egy elfekvőbe pl. Pécelre, ahonnan élve nem jött volna haza. Sajnos tapasztalat, nemcsak egy "Fekete Angyal" van ma a sok faszkalap orvos mellett:S

Mellesleg: Mohácsnál még volt pénz, mégsem tudtunk összefogni, ez tényleg a magyar mentalitás:(

z 2008.05.31. 12:53:24

Mindenkinek van ilyen története, sajnos. Mikor a mandulaműtétem volt, akkor vért hánytam 3 napig mert elcseszték, másodszor az oldalam fájdult meg pár éve, erre befektettek (rögtön, haza se mehettem semmiért, később hoztak be nekem mindent), nem kaptam enni másfél napig és nem mondtak semmit, csak vizsgálgattak meg nyomogattak, mondtam is hogy akkor én most saját felelőségre hazamennék, úgy is lett, láttam rajtuk hogy ezek csak szopatnak itt.
És én is csak 22 vagyok, de szegény nagyanyámat fél szemére megvakították (rutin hályogműtét, ja), nagyfaterra (93) már ők is csal legyintgettek és számtalan rokont-ismerőst konkrétan megöltek már magyar kórházakban (tudok itt a környéken egy idős nőt is, aki krónikus beteg volt, magatehetetlen, a férje évtizedekig gondoskodott róla, erre vérmérgezést kapott a váci kórházban, belehalt).
Ha valami bajom van, csak magándokihoz megyek, fogorvos, bőrgyógyász, minden. Ott legalább nem hálapénzt fizetek, hanem szolgáltatást, számlára.

pirosalma 2008.05.31. 12:55:58

Kicsit offolok. Bocs, de szintén a helyzetről árulkodik a dolog.

Egy másik nagybátyám egy hete halt meg és boncolni kellett. Egy a lakhelyétől 100km-re lévő kórházba vitték. De megtudtam, hogy éppen tavaly 25 millióért korszerűsítették a szomszédos kisváros patológiáját, hogy ne kelljen olyan messze szállítani. Egy másik (szintén közelebbi) nagyvárosban (megyeszékhely) pedig majd' 50 millióért.

Idén januártól azonban csak a messzi régióközpontban végezhetnek boncolást!!!
Ilyen gazdagok vagyunk! A felújított részlegek meg ott állnak üresen! Ennyit az ésszerű rendelkezésekről...

Gazsika 2008.05.31. 12:58:54

Hölgyeim és Uraim,

Az egészségügy célja nem a gyógyítás, hanem az, hogy jól keressenek a betegeken és az egészségesnek látszókon is.
Nem elég a félelmetes mértékű járulékfizetés? Nosza toldjuk meg vizitdíjjal (ezzel egyetértenék, ha ez nem lenne további sarc, ugyanis jelenleg ezt is megfizetjük a járulékokban), a járulékokban megfizetett szolgáltatásokat tegyük fizetőssé, stb. A szektor teljesen rátelepedett a társadalomra ugyanúgy, mint minden más terület, amelyik ezt a politikusi felelőtlenség folytán megtehette.
Ha mindent pénzben mérünk, ne várjunk mást, csak acsarkodó harcokat fogunk látni és a kiszolgáltatottak mindig alul maradnak. VÁLTOZTATNI KELLENE!

Szokták mondani, hogy a védelmi pénzt előre kell fizetni az orvosnak, nehogy rögtön megölje a beteget.

zebi 2008.05.31. 13:03:30

Az szívszorító és az embertelenség magasiskolája, amikor egy idős emberrel bánnak így. De nemcsak az időseknek nincs joguk az élethez és a gyógyuláshoz, hanem a fiataloknak sincs. Ez pedig még dühítő is, és gazdasági és társadalmi ismeretek teljes hiányáról tesz tanúbizonyságot.
Jobbulást az Öregnek!

amos 2008.05.31. 13:04:20

Suzukis!
Rajtad kívűl a topicban senki sem faji elfogult!Nem tudom,terem az ilyen állat,vagy úgy hozzák létre mesterségesen?Miért kell egy ilyen szomorú,ámbár valós,megtörtént eset kapcsán kampányolni?Majd,ha számot adsz Az (ez is mekkora álszentség!)előtt, hogyan számolsz be a mocskolódásodról?Nyílván meggyóntad és minden rendben...

Édesanyám hosszú betegsége és az egészen közelmúltban bekövetkezett halála kapcsán fejezeteket tudnék írni a szakterületen dolgozók mentális állapotáról,a materiális körülményekről.Rádöbbentem,hogy nem az egészségügy szervezetének strukturáján kell változtatni,hanem a mentalitáson.Miért van az,hogy az orvos,az ápoló,ha külföldre szerződik,azonnal tudja mit,hogyan tegyen?Azonnal kedvessé,szolgálatkésszé alakul,tudása,embersége legjavát adja.Akkor itthon miért nem?Tudom,nem fizetik meg!Nem fizetik meg a pedagógust,a rendőrt,a tűzoltót,az esztergályost,a hentest sem.Senkit nem fizetnek becsületesen.Akkor mindenki dac-sztrájkoljon?

aggodo 2008.05.31. 13:25:08

amosnak van igaza, teljesen egyetértek!

Egy barátom rokonánál (fiatal, 30 év körüli anyuka) JANUÁRBAN rákot diagnosztizáltak. És MOST várják a szövettant...
No comment...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.31. 13:58:14

Nem pénzt kell adni az orvosnak, hanem üvölteni vele. Nem tudom mit képzelnek ezek. Tudta, hogy ebben az országban csak szarul lehet ezzel keresni, miért nem ment autószerelőnek?!

Lesz szíves most már mindenki tisztességgel végezni a munkáját, a száját meg befogni, de sürgősen, főleg amellett, amilyen szolgáltatást az állami szféra nyújt, lásd MÁV, BKV, EÜ., stb.

Mindegyik "cégtől" az első ilyen hazaküldős megnyilvánulás után ki kéne baszni az adott embert és utána már lenne oka külföldre menni. Bár ott már a feje alapján nem veszik fel az ilyet.

Jobbulást nagyapádnak!

x 2008.05.31. 13:58:52

Szintén megtörtént eset, személyesen velem, aki még harminc sem vagyok, csak hogy megnyugtassak mindenkit, nem az életkora miatt nem foglalkoztak a nagypapával.
Volt egy betegségem, amit az egyetemi koleszban kaptam el, így jár, akinek nincs pénze albérletre. (Az ÁNTSZ csak magánkoleszokat ellenőriz, államit soha. Ez is érdekes.) Ezt a betegséget nem szűrik és nincsenek tünetei sem, utólag tudtam meg az orvosoktól, mikor már rohadtul késő volt, majdnem végzetesen késő. Nem rák, de lényegében nagyon hasonló, maradjunk ennyiben.
Igazából voltak apró tünetei, most így utólag látom, de akkor a fene sem gondolta, hogy nagy bajt jelentenek, s néha orvoshoz is kerültem miattuk, de lényegében tüneti kezeléssel beérték, s minden húzódott tovább. Két éve majdnem kiderült az igazság, azonban az egyik doki csak tünetileg kezelt, a másik meg, akihez akkor kerültem, mikor már az éjszaka közepén a férjem beszállított a kórházba, azt hiszem, ennek a másiknak felrémlett a fejében, hogy mi lehet a háttérben, ezt egy elejtett félmondatából következtettem ki utólag, de engem nem világosított fel, nem mondott semmit, mintha debil lennék, aki úgysem értheti meg (nagyon sok orvos így kezeli a beteget), és utamra engedtek. Az állapotom persze súlyosbodott, elkezdtem őrületesen fogyni, már 47 kg voltam, és mindenki azt hitte, hogy anorexiás vagyok, pedig nagy frászt. Másfél év alatt leírhatatlan állapotba kerültem. Akkor egy egész más okból újra kórházba kerültem, s végre akadt egy orvos, aki - bár nem volt betervezve - azonnal megoperált sürgősséggel, mert rájött, hogy mi lehet. Azóta is kiráz a hideg, ha arra gondolok, hogy ha nem történik az a másik tragédia, ami miatt eredetileg a kórházba kerültem (spontán vetélés), akkor a mai napig nem derül ki, azóta már alig negyven kilo lennék, talán már nem is élnék. Mert közérzetbeli változásban olyan, mintha egy kriptából léptem volna ki újra az életbe, mielőtt még végleg rámzárult az ajtó. 27 évesen.

ttibike 2008.05.31. 13:59:15

Amossal értek egyet. Anyámmal pont ugyanaz történt mint a történetben, azzal a különbséggel hogy ő hazaszállítás után 1 órával meghalt. "javuló általános állapotban " "otthonába engedjük", áll a zárójelentésen. Amiket ott tapasztaltam, az maga a sötét középkor: orvosok, nővérek, úgy általában mindenki beleszarik a dolgokba, ma már az sem segít ha nyom egy kis pénzt az ember. Nem tudom kinek köszönhető ez, de remélem kerül olyan megalázó helyzetekbe mint édesanyám. Ha én végezném így a munkám, régen kirúgtak volna már. Felháborító ami folyik a kórházakban. És ugyanezek az orvosok mondjuk angliában megbecsült, gondos, odaadóan dolgozó szakemberekké válnak. Vajon csak a pénzen múlik? Nem hinném. Csak egyszerűen kint nem teheti meg amit itthon egy beteggel megtesz.

hibkon 2008.05.31. 14:08:24

kurva egyszerű mindent az orvosokra kenni, már elnézést, én nem vagyok doktor, de ilyen általánosításokba bocsájtkozni nem túl elegáns egy-egy eset miatt... és ha azt kéne leírni, hányan gyógyultak meg? ki se férne erre a blogra a sok komment. én dolgoztam műtőben, tudom, mivel küzdenek az alkalmazottak, betegek. sokkal összetettebb a kérdés, mint azt itt sokan hiszik. szóval hülyeséget írtál, de reméljük, meggyógyul a nagyapád.

Fekete Pestis 2008.05.31. 14:10:58

dz, dz,
pedig a blogodon normalisnak tuntel. na mindegy.
Mindenesetre azert megvizsgalnam az okokat is.
1. P.l. hogy miert kuldtek haza. Nem azert, mert a havi volument mar kimeritettek ? Ki is talalta ki a volumenkorlatot ? Na ugye.
2. A dolognak van emberi aspektusa is. P.l. ha valaki a kirugas szelen all, mint sok orvos ( na, vajon miert ? ) , akkor emberileg ertheto ( bar nem szep ), hogy igy bannak a betegekkel. P.l. lehet, hogy 50 oraja egyfolytaban ugyeletben van, mert nincs mas korhaz a kornyeken. ( Ki is zaratta oket be ?)

Miniszterelnokunk a multkor Batthyanyihoz hasonlitotta magat. Ha legkozelebb esetleg Szechenyihez hasonlitja, akkor Doblingig kell futnia. mert az OPNI-t bezaratta.

Pimpa 2008.05.31. 14:14:17

Nem kell félni az orvosoktól, és reklamálni kell azonnal!
Én is több alkalommal várakoztam órák óta a megbeszélt időpontomhoz képest. Mikor meguntam, kértem vissza a papírjaimat, nem vagyok hajlandó tovább várni! Gyakorlatilag azonnal behívtak a rendelőbe.
Nem utasíthatja el a kezelést, és nem tehet szándékosan kárt a betegben csupán azért, mert a beteg vagy annak hozzátartozója kifogást emel az ellátással szemben. Rossz beidegződés, hogy a honpolgárok nem mernek kiállni az érdekeikért, még egy üzletben sem, hát még egy orvosnál.

Optimista 2008.05.31. 14:14:47

Nemrég tudtam meg, hogy az ókori/középkori Kínában az egészségbiztosítás rendszere a következő volt. Mindenki fizet az orvosnak, aki egészséges. Ha megbetegszik, akkor nem fizet addig, amíg meg nem gyógyul. Ha sokáig nem gyógyul meg, akkor az orvos sokáig nem kapja meg tőle a pénzt, ha egyáltalán nem gyógyul meg vagy meghal, akkor az őtőle járó pénzt az orvos bukja el.
Bersze most bonyolultabb a rendszer, a szakosodás miatt, de nem lehetne valami ilyen irányba elmozdulni?

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.31. 14:17:34

Fekete Pestis

A blogom normális beszélgetésre van. Itt viszont ideges lettem a sztori hallatán. Nem kicsit.

Egy beteg, kiszolgáltatott emberrel így viselkedni megmagyarázhatatlan! Nem szabad, nem lehet okokat keresni. Alja, semmirekellő ember, aki ilyet tesz.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.31. 14:18:05

Amos:

Azért annyira nem kell ezt a Suzukis nevű csávót lebarmozni, hanem venni kell a fáradságot és utána kell nézni, hogy melyik az a két cég, melyik az a maroknyi embercsoport, aki sorra kebelezi be a jobbnál jobb kórházakat.

Ha ezt megteszed, rögtön rájössz, hogy ez korántsem politikai kérdés - még ha politikai eszközöket be is vetnek a nemtelen cél érdekében - hanem egy pofátlan lenyúlás, amiben néhány tucat ember halála nem oszt, nem szoroz...

Egy híresen sz.r kórházat azért könnyebb megszerezni, mint egy jól prosperálót, márpedig híresen szarrá tenni egy egyébként jól felszerelt kórházat mindössze egy-két emberrel is lehet - erkölcsi akadályok pedig egyszerűen fel sem merülhetnek:-(((

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.31. 14:18:37

Mármint így viselkedik a beteggel szemben, persze.

z 2008.05.31. 14:20:12

ja, meg:

Meghalt egy kisfiú, akit bolhásnak hittek
A 15 hónapos Levente agyhártyagyulladásban halt meg otthon, miután a Heim Pálból hazaküldték.

index.hu/politika/bulvar/levent0531/

És nem az a felháborító, hogy az orvos hibázik, mert ő is ember, megtörténhet. De akárhányszor meghal valaki egy betegcserében, egy kóválygó mentőben, egy bennfelejtett kendő vagy egy félrediagnosztizálás miatt, itt nincs felelőség, nincs bocsánatkérés. A kollégák szakszerűen jártak el, nem nyilatkozunk, hogyképzelik. SOHA nem hallottam olyat, hogy úbazmeg bocs, a mi hibánk volt, nem így kellett volna elintézni a dolgot, megkeressük a felelőst, kártérítést fizetünk (és nem 2000 ft-ot meg egy ingyen kávét). Ld. még a témában: MÁV, Bkv, ORFK, BRFK stb. Itt soha senki nem hibázik, csak a beteg/utas/letartóztatott. Minek ment oda.

Sciko 2008.05.31. 14:22:11

Azok az idota hulye barmok akik magankorhazat akarnak azzonnal hagyjak el az orszagot es menjenek amerikaba es legyen foldonfuto senkihaziak amint valami bajuk tamod.. klasd Michael Moore filmjet. Angliaban es Franciaknak is allami a korhaz es sokkal jobban mukodik mint barmilyen amerikai magan korhaz. Nem veszitek eszre ti elmebegteg hulyek, higy attol, meg hogy allami meg lehetne jol csinalni, pl. par seggfejet jol bebaszni valami bortonbe ha eltekozolja a penzt vagty feleotlenul vegzi a mumkajat? Nem veszitek eszre, hogy bnaluk mindent szandekosan azert romboltak le, hogyu a sok birka barom elegedetten konstatalja, hogy igen ez allamikent szarul mukodik es privatizalni (a kulfoldi jol megfizeti a politikust, hogy aron elul provatizaljak es onnantol kulfoldre termeljen hasznot) lehessen valami allami tulajdonu ceget? Miert bologattok mint a birka hulyek, hogy igen ez uis szarul megy el kell adni, ahelyett, hogy kikovetelneetek, hgy allamikent is legyen oilyan versenykepes es jol mukodtetett mint egy magan ceg?? Nem lehet ez az orszag ennyire ostoba idiota, mert akkor megerdemli, hogy mindet eladjak es argentina sorsara jusson. Idiota barmok. Gylulom az agymoso pertaokat, egyutol egyik a pofatokba hazudnak attol vagytok ilyen feleszu korlatoltak.

hibkon · http://sptqbc 2008.05.31. 14:24:31

kialakult egy elég negatív kép az orvosokról, az ilyen esetek szájról-szájra terjednek, nem is csodálom, h előítéletekkel mennek kórházba az emberek. De az ilyen ügyek miatt azt mondani, h minden orvos pénzéhes féreg... Ennyi erővel minden rendőr korrupt, az összes építési vállalkozó átver... Vannak persze szar doktorok, én is ismertem olyat, de több normális fazon van sztem. Nekem ez a tapasztalatom. Egy orvos kb 10 évet tanul, ne mondja nekem senki, h nem érdemel tiszteletet az ilyen ember. Mások gyógyítására készül egy évtizedig, aztán ha rossz napot fog ki, akkor meg kapja a savat a sok gyökértől...Ez a szánalom, nem csak az orvosnak,de a betegnek is változnia kéne

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.31. 14:26:13

Sciko, ajánlom nézd át az írásodat, hogy olvasható-e, mert így magadat égeted. Amúgy meg a lényegi mondanivalódban igazad van.

Optimista 2008.05.31. 14:31:09

Amúgy nagyon jellemző a "bolhás" kisfiú esete. Ott is, még jól le is alázták az anyukát, hogy micsoda higiéniás viszonyok vannak náluk a tanyán. (Sok tanyát láttam már, sőt nekem is van egy, nem csak omladozó disznóólak vannak.)
Egyszerűen az orvosok legalább 75%-a úgy kezeli a beteget, hogy az teljesen hülye, akinek kár mondani bármit is a betegségéről, az okokról, arról, hogy mire számítson, és különben is minden baja abból ered, hogy egy mocskos paraszt, aki még az ágyban is gumicsizmát hord.
Gyakorlati bizonyítása a tézisemnek: nekem vannak orvos rokonaim, de sportot űzök abból, hogy inkognitóban megyek orvoshoz. Olyankor ugyanazt a sokat panaszolt elbánást kapom, amit fentebb már sokan részleteztek. Amikor azonban véletlenül kiderül, hogy kinek a rokona vagyok, hirtelen mindenki kedves lesz, készséges, előre vesznek a listákon, pedig nem kértem, és még fizetnem is kevesebbet kell, ha úgy alakul. Igazából gyomorforgató, hiszen én is csak ugyanolyan betegként vagyok ott, mint más, sőt vannak nálam betegebbek is. (Ezért ragaszkodom az inkognitómhoz az utolsó körmömig általában.)

hibkon · http://sptqbc 2008.05.31. 14:38:57

"Egyszerűen az orvosok legalább 75%-a úgy kezeli a beteget, hogy az teljesen hülye, akinek kár mondani bármit is a betegségéről, az okokról, arról, hogy mire számítson, és különben is minden baja abból ered, hogy egy mocskos paraszt, aki még az ágyban is gumicsizmát hord."

Hát nem tudom, ezt hogy számoltad ki, de ez megint elég egyoldalú megközelítés volt. Tudom, h vannak tirpák dokik, én is találkoztam velük. De hogy mennyi kibaszott bunkó ember megy rinyálni az orvosokhoz, az elképesztő. Ugyanis ha valaki beteg lesz, fel sem merül benne, hogy másnak is baja van, rögtön akarja a gyógyulást, amit megértek, de ilyenkor válik önzővé és agresszívvá, nem is veszi figyelembe, hogy mások is várnak a segítségre. Megjegyzem, h nem csak az orvos tud minősíthetetlen stílusban beszélni, ez a betegek zömére éppúgy jellemző.

Optimista 2008.05.31. 14:47:57

hibkon:

A számítás, bevallom szubjektív volt, eddigi életemre néztem vissza, amikor ismeretlenül mentem oda, akkor nagyjából ez volt az arány. Ha már kérdeztem, akkor el voltam küldve a bánatba, legutóbb egész durván, pedig jogos volt a kérdésem, és nem is bunkón vagy türelmetlenül tettem fel.
Sőt, saját rokonaim között is van olyan, aki velem mondjuk nem ilyen, de tudom, hogy ez a hozzáállása. Szomorú. DE természetesen számtalan pozitív példa is van, aki legfeljebb fáradt, vagy túlterhelt, azért nem mond el mindent, ezt is ki merem jelenteni. Nem egy olyan orvost is láttam már, aki maga a megtestesült lelkiisteret.
Azoknak meg, akik arról beszélnek, hogy a kórházakat szándékosan lehetetlenítik el, hogy olcsón eladhassák, sajnos igazuk van, ez belülről is így látszik, az orvosok többsége is látja, hogy erre megy ki a játék. És én nem szeretnék olyan társadalomban élni, ahol nem jár mindenkinek alapellátás. Ki tudnám fizetni a magam részéről, nem érezném a bőrömön, csak folyton rosszul érezném magam, ha az idősekre gondolnék, akik végigdolgozták az életüket, és fityiszt kapnak cserébe. Azt sem akarom, hogy az én gyerekeim és unokáim ilyen példán nőjenek fel.

aPar aLyza 2008.05.31. 14:48:01

HA nem vagy a doki haverja-barátja-családtagja-ismerős-ismerősénekismerőse-beajánlotja akkor tessék csendben megdögleni, otthon, mert az olcsó és hatékony.

Taigetos pozitív ország.

Boró 2008.05.31. 15:09:46

Az egészséget nem az orvosoktól kapjuk, az a legtöbbször adott, csak vigyázni kellene rá!

A kórházak tele vannak olyan magatehetetlen legyengült emberekkel, akik összesen nem futottak 100 métert az utóbbi 30 évben és szinte soha nem emeletek fel 5 kg-nál nehezebb súlyt, viszont egy életen át zabáltak, sokan ittak, dohányoztak.

Közhely, de a kórháznak csak a legutolsó védelmi vonalnak kellene lennie, az első a megelőzés, azaz a sport.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.05.31. 15:16:41

Boró

Aham, szóval ne kerülj kórházba és akkor minden oooookkéééé.

Persze.

Egészséges életmód mellett is kaphatsz agydaganatot.

Sportolok hete 3-4-5-ször, de meg se fordult a fejemben, hogy ezt azért csináljam, mert akkor majd elkerülöm a magyar egészségügyet. Tényleg egészségesebben kéne élni, de attól még nem azt várom a kórházban, hogy odajöjjön a nővérke s asszondja: tetszett volna sportolni, wazzzeee...

Boró 2008.05.31. 15:24:49

d.z., számítottam rá, hogy azonnal jönni fog vki a kivétellel, meg hogy a rák stb. Teljesen egyetértek, nem lehet mindent kivédeni, és szükség van jó kórhazakra.

De attól még igaz, hogy a kórházi betegek nyavajáinak nagyon nagy hányada bizony megelőzhető lett volna. Az elhízás úgy általában népbetegség és mennyi- mennyi káros hatása van..

Szó sincs arról, hogy "úgy kell annak, aki megbetegszik"!! Dehogyis! De akkor is a prevenció sokkal hatásosabb mint az utólagos kezelés.

pingvin 2008.05.31. 16:16:34

Apám 2000 óta beteg, azóta járkál kórházba (Szent János, Bp), a körülmények pontosan olyan rettenetesek most is, mint voltak 8 éve, az ún. egészségügyi reform nem rontott semmit (nem volt mit), az étel pedig jobb lett. Apámat az elmúlt 8 év alatt sorozatosan félrediagnosztizálták (ha hiszünk a dokiknak, már többször megrendeltük volna a temetését), egy nagy műtét után az intenzíven kapott még pluszban egy utólag felismert fertőzést; orvossal normálisan beszélni gyakorlatilag nem lehet, mert soha nem ér rá egyik sem, és ha netán sikerül gyakran több órás várakozás után megállítani valakit, az érthetően csak sokadig kérdésre hajlandó bármit is elmagyarázni, persze az is jellemző, hogy egy tucat orvosból egyszerre csak egy van ügyeletben és annak tényleg nincs megállása, ahelyett, hogy legalább ketten lennének; tipikus, hogy a két szem nővérből az egyik lelkiismeretesen és hullafáradtan rohangál, a másik békésen cigizik az ajtó előtt és magasról tesz az összes betegre, sokszor a páciensek hozzátartozói etetik és mosdatják a beteget. Abszolút hozzáállás kérdése a problémák 90%-a, csak a maradék oka a pénzhiány, minden látogatásnál kapásból tudtam volna 10 olyan dolgot mondani, amit ha máshogy csinálnak, jobb a betegnek és semmivel sem kerül többe, ráadásul mindenki jobban is érzi magát, mert a betegnek (és főleg a hozzátartozóknak) sem kell eleve harcra készen kommunikálni a kórházban dolgozókkal. Az más kérdés, hogy ilyen hangulatban és körülmények között nem is értem, hogy tud bárki dolgozni, hihetetlenül demoralizáló lehet naponta bemenni a magyar kórházak legnagyobb részébe.

Pipas 2008.05.31. 16:25:57

"Az egészséget nem az orvosoktól kapjuk, az a legtöbbször adott, csak vigyázni kellene rá!"

Ha nem vagy öreg, nem kapsz el fertőző betegséget, van pénzed egészségesen élni, a munkahelyeden adnak a munkavédelemre, nem szevedsz balesetet, nem vagy olyan peches hogy öröklött betegséggel, rendellenességgel szüless...

Boró barátunk úgy látja, hogy én például az életem során eddig befizetett (és fel nem használt) 10 millió forint TB. után nem vagyok jogosult emberi bánásmódra, mert nem futottam napi 10 kilométert és nem Robi vizet ittam. Hurrá, előre a Hitleri úton!

Boró 2008.05.31. 16:30:06

"orvossal normálisan beszélni gyakorlatilag nem lehet, mert soha nem ér rá egyik sem"

Sajnos így van. Annyi munkát kapnak, hogy nem fér bele a munkaidejükbe. Nem csak túlóráznak, de általában teljesen feleslegesen, csak a főnök hülyeségei miatt.

Az az orvos marad Mo-n, aki vagy még a szakvizsgáját csinálja, és szakorvosként fog dobbantani, vagy pedig már idősebb és nem tud megtanulni egy idegen nyelvet, ráadásul itt az egész családja, nem mobilisak.

Boró 2008.05.31. 16:32:46

Pipas! Szánalmasan egyszerűen félreértettél. Jogosult vagy, de, ááá belefáradtam, nem magyarázom el, aki nem érti, úgy neki.
Az orvosok nem istenek, nem tudnak csodát tenni.

pazola 2008.05.31. 16:33:05

Sajnalom a nagyapadat.. ahogy mindenkit, akinek koze lesz az egeszsegugyhoz. Mint ahogy volt szerencsem hozza nekem is nem is olyan regen.

Mindenfele politika nelkul mondom: at kell alakitani az egeszsegugyet. Ezt a fos ellatast ( nincs bent gyogyszer, tiszta torolkozo, wc-papir, kezmoso, a novereket hiaba csengeted, maguktol pedig nem mennek be a korterembe - na jo, de: 8 ora alatt 1-szer - a betegtarsaidat neked kell ellatnod, a halottat nem hogy nem kulonitik el, de le sem takarjak, stb, stb. ) ugyis megkapod, ennel mar nincs lejjebb.

De ha van penzed, fizethess azert, hogy emberi korulmenyek koze kerulj, figyeljenek rad, kapj sajat szobat, es mindezt legalisan, nem paraval.

Ugyhogy kerd szamon a haromigeneseken, hogy sajnos nem csak a nagyapad jart igy, hanem - hacsak nem teszunk valamit - igy fog az apad is, es te is.

Pipas 2008.05.31. 16:36:27

"tipikus, hogy a két szem nővérből az egyik lelkiismeretesen és hullafáradtan rohangál, a másik békésen cigizik"

közalkalmazottként eltöltött több mint 15 év után kezdem úgy látni, hogy ez a legnagyobb gáz. Most volt az indexen egy cikk, ami szerint az egyik bírónak 30-40, a másiknak meg 150-200 ügye van egy hónapban. A felsőoktatásban természetesnek veszik, hogy az egyik oktatónak 4, a másiknak meg 40 órája van egy héten, pedig a tudományos fokozatuk megegyezik.

A legrosszabb dolog az,hogy általában azt büntetik, aki jól végzi a dolgát, mondván, hogy "jobb lesz mindenkinek, ha ezt is te csinálod".

A fizetés persze ugyanaz, mindenki a törvény által előírt minimumot kapja. Sokkal jobban járnánk, ha a kibiceket kirúgnák és a pénzt odaadnák annak,aki amúgy is elvégzi a munkát.

Csakhogy: ahhoz, hogy a nővért, oktatót, ügyintézőt, rendőrt, orvost kirúgják a főnökeiknek előbb el kellene ismerniük, hogy a valami nem volt rendben, hogy a munkát évekig nem végezték el. Ehelyett persze jön a struccpolitika: "egyetemünkön/korházunkban/szemétdombunkon a nehézségek ellenére magas színvonalú az oktatás/gyógyítás/kapirgálás..."

Pipas 2008.05.31. 16:39:39

"Az orvosok nem istenek, nem tudnak csodát tenni. "

Boró, nem én értettelek félre, te érted félre a világot magadkörül. Én látom,hogy fiatal és egészségs vagy, aki eddig még nem szorult rá a magyar egészségügyre (én sem), te viszont nem érted, hogy a cikkíró sem és az itt összegyűlt társaság sem a csodátkéri számon az egészségügytől.

Pipas 2008.05.31. 16:44:49

"Ugyhogy kerd szamon a haromigeneseken, hogy sajnos nem csak a nagyapad jart"

Amíg magyarországon laktam vagy százezer forintot vontak le tőlem havonta az egészségügy finanszírozására. Ebből csinálták azt, ami van.

Akkor most mi a büdösz lófenét akarsz a szaros háromszáz forintokkal? Abból mi lett volna? Hidd el, hogy ha azon múlana, ha hihető lett volna, hogy a vizitdíj oda megy, ahova mondják, akkor nem szavaztak volna ellene!

Boró 2008.05.31. 18:40:54

Pipas!
"aki eddig még nem szorult rá a magyar egészségügyre "
Rászorultam már, egy dolgot alaposan el is csesztek, emlékszem ahogy a doki mondta, hogy "nem lát elváltozást" pedig ordított, a vak is látta.
Nem minden betegről beszélek, csak arról a többségről, akik az ég világon semmit nem tesznek a saját egészségük megörzéséréért, de az egészégügytől elvárják, hogy utólag meggyógyítsa őket.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.31. 19:11:32

Boró! Amit Te mondasz, az azért nem annyira magától érthető és ráadásul nem is teljesen igaz...

Belátom, hogy az egészséges életmódhoz hozzátartozik a sport, azonban felhívnám a figyelmedet arra a szvsz korántsem egyedi jelenségre, hogy a sport jóval hamarabb hozza a kórházi ellátásra való igényt - szalagszakadás, csonttörés, porc- és izületi sérülések képében - mint egy elhízott embernél szví- és érrendszeri megbetegedés formájában.

Éppen ez miatt én nem tennék különbséget a betegségek között, mert nem az a lényeg hogy mennyiben játszott szerepet a beteg magatartása a panasz kialakulásában, hanem megmaradnék abban az egyszerű helyzetben, hogy felmerül az igény tb-szolgáltatás igénybe vételére, de jószerével csak mészárszéket, dögkutat és henteseket találsz, holott Te is és én is meg még sokan mások igenis megfizettük annak az árát, hogy jogosan formáljunk igényt - ha nem is magánklinikai színvonalú - gyógyító eljárásra.

Sőt én most eltekintenék az orvosok és ápolók frusztráltságától is, mert ez megint egy másik kérdés, azaz majd ha meg lesznek fizetve, akkor már teljesen jogosan lehet rajtuk megkövetelni a vigyort és az udvarias bánásmódot, elhivatottságot is.

Azonban a mai rendszer egyik legnagyobb hibája az alulfinanszírozottság, ami nem azt jelenti hogy nem lenne pénz az egészségügyre, hanem azt jelenti, hogy "túl sokat" vesznek ki bizonyos érdekcsoportok az állami költségvetésből, aminek nem csupán a kórház, de az összes költségvetési szerv (tűzoltóság, rendőrség, mentőszolgálat, szociális ellátórendszer, útépítés, vasúti fuvarozás és még sorolhatnám) látja kárát.

Magyarán: túl sokat lopnak... nincs tulajdonosi szemlélet vagy ilyen személetre vonatkozó állami igény... sajnos az egészségügy lett a következő olyan ágazat, amiben fantáziát látnak az "újtőkések" és most mindent elkövetnek, hogy szaré-hugyé rá is tehessék a kezüket az állami vagyonra.

Persze ezért máshol vastagon börtön járna, de nem nálunk:-(((

Amúgy meg jó lenne, ha én is kedvem szerint vehetnék el a közös kalapból, nem is kellene nekem semmi, csak egy trafi-vállalkozás, meg 2-3 db 20-as meg 30-as tábla, de valamiért úgy érzem, hogy nem fog menni:-(

Ennyit az egészségügy jövőjéről...

sztrapacska 2008.06.01. 07:30:00

Az az érzésem, hogy meglehetősen elkanyarodtunk az alaptémától – nevezetesen az orvos(ok) egyéni felelősségétől.
- Igaz, hogy az egészségügy sz@rban van, az is igaz, hogy ez nem csak pénz, hanem a belső szervezettség kérdése is….
- Igaz, hogy az orvosok döntő többsége tisztességes és becsületes, és nincsenek rendesen megfizetve….
- Igaz, hogy a betegek között is sok a bunkó, értetlen és önző ember…
- Igaz, hogy a lakosság döntő többségének egészségtelen az életmódja és nem törekszik a betegségek megelőzésére…..
De! Mindezek nem menthetik az embertelen, hívatástudat nélküli egyes orvos(ok) felelősségét. Ugyanúgy, ahogy egyik más foglalkozás művelőit sem (bolti eladó, vízvezetékszerelő, stb.). A különbség csak annyi, hogy az orvosok leteszik a hippokráteszi esküt, ami alapján kötelességük segíteni a betegnek.
És hiába itt a szócséplés, ha nem teszünk a visszásságok ellen konkrét lépéseket.
Ahogy nem hagyjuk egy boltban becsapni magunkat, ahogy nem tűrjük el egy pancser "szaki" barmolását, ugyanúgy nem szabad eltűrni az egészségügy visszásságait sem.
Szerintem az intézmények betegjogi képviselőihez, vagy az Országos Egészségbiztosítási Felügyelethez kell fordulni a panasszal.

Végezetül hadd idézzem a SOTE orvosi esküjének szövegét szó szerint:
”Én ................. esküszöm, hogy orvosi hivatásomhoz mindenkor méltó magatartást tanúsítok. Orvosi tudásomat a betegségek megelőzésére, a betegek testi-lelki javára, betegségük gyógyítására fordítom. A hozzám fordulók bizalmával, kiszolgáltatott helyzetével visszaélni nem fogok, titkaikat fel nem fedem. Egyenlő figyelemmel és gondossággal gyógyítok minden embert. Tudásomat és gyakorlati ismereteimet állandó képzéssel magas szinten tartom, de ismereteim és képességeim korlátait is tudomásul veszem. Az orvosi működésemmel kapcsolatos etikai követelményeket tiszteletben tartom. Arra törekszem, hogy az orvostudomány, valamint a Semmelweis Orvostudományi Egyetem jó hírnevét öregbítsem és megbecsülését előmozdítsam."

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.06.01. 07:40:26

Sztrapacska:

Nagyon jó és értelmes dolgokat írsz, de:

Ha otthon vagy az egészségügyben, nagyon jól tudod, tudnod kell, hogy egy fecske nem csinál nyarat, azaz egy "közönséges" orvos sem, egy "közönséges" beteg sem csinál nyarat az egészségügyben, mint ahogyan Kazincbarcika kórház-igazgatója (most vele mi van?) és a város hatezerötszázvalahány lakosa sem tudott nyarat csinálni egy politikai kapcsolattal rendelkező, fasisztoid módszerekkel operáló lobbi ellenében.

És ez az a sajnálatos körülmény, ami miatt Gojko89 nagyapja, és még rajta kívül jónéhány fiatal, középkorú és idős ember is "halállistára" kerül, mert ahhoz hogy egy kórházat könnyen és olcsón meg lehessen "szerezni", ahhoz ilyen és ehhez hasonló, a működésképtelenség érzetét keltő események sorozata szükséges.

Komolyan mondom, hogy magam is nagyon meglepődnék, ha máshogyan történnének az események, de miután a magyar nép birka és széthúzó is, ha történne is valami az összefogás érdekében, akkor néhány "orvos" máris megpróbálja a karrierje érdekében a másikat sárba taposni és ezzel újra a széthúzást preferálja, ezzel pedig magával rántja kollégáit, a kórház betegeit is.

Ha valaki ezt nem tudja elfogadni, egyet tehet ellene, amit felajánlásképpen már mindenki megkapott: "el lehet menni".

Ezt nem szeretném politikai kiindulópontként ideb.szni, szvsz ez egy frajdi elszólás volt, de nagyon igaz: normális embernek itt nincs jövője:-(((

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.06.01. 08:02:47

Sőt én azt is furcsának találom, hogy bármilyen cigányozós, zsidózós, fasisztázós blog napokig kint marad a címlapon, ez meg - bár egyenlőre nincs fröcsögés - néhány kényelmetlen hsz után a süllyesztőben végzi, akárcsak ez:

kfgblog.blog.hu/2008/05/30/megint_a_kozbiztonsagrol
süti beállítások módosítása